Search
  • ליאת ירון

תרגילי יוגה - ערכת אימון אישית


בשבועות והחודשים האחרונים אני שוקדת על הכנת תרגול ביתי שיענה על צורך של תלמידים רבים שפנו אלי בחיפוש אחר שגרת תרגול שניתן לבצע באופן עצמאי.

החלטתי השנה להשקיע מאמץ מיוחד כדי לקבל תרגול מדויק. היו לי הרבה דרישות:

שיהיה מקיף, ויכלול את שלל הרבדים עליהם עובד תרגול יוגה מאוזן

אבל קצר, הגבלתי את עצמי לאורך של 10 אלמנטים.

שניתן יהיה לזכור, ויהיו בו סימנים שיעזרו לשחזר את הרצף שלו יחסית בקלות.

שיהיה מודולרי, כך שניתן יהיה לקצר אותו ולהאריך בקלות, לפי הזמן העומד לרשות המתרגל ביום נתון.

בקיצור, מעין "קיט יוגה" שניתן לקחת לכל מקום.

במסורת היוגה ישנם שתי סדרות תרגול קצרות, מעולות ומומלצות ביותר, שעונות כל אחת בדרכה לחלק מהדרישות הללו. האחת היא רצף ברכות השמש, והשניה היא סדרת "חמשת הטיבטים".

סדרות אלה עמדו במבחן הזמן, והן עמנו כבר מאות בשנים, ואני בהחלט ממליצה לכל מתרגל יוגה ללמוד אותן.

לצד היות היוגה מסורת רבת שנים, שניתן ללמוד ממנה עוד ועוד, מעודדת מסורת זו את ההולכים בדרכה לעסוק במקביל גם בחקירה עצמית, בהתנסות אישית ובחוויה ישירה. ברוח זו המשכתי לחקור, בהשראת אותן סדרות עתיקות יומין, ולחפש תרגול שיתאים לי ולתלמידים שאני מלווה, כאן ועכשיו. התרגול שאני מציעה כאן יכול להתאים, אם כן, למי שרוצה להוסיף על שתי הסדרות העתיקות והמעולות, לגוון לעצמו, או למי שאינו מקבל מהן מענה, מכל מני סיבות.

עשר תחנות על שום מה:

התרגול בנוי על עשר תחנות, בכל אחת יש תנוחת יסוד, על שמה נקראת התחנה, כדי שיהיה קל לזכור את המערך.

כל תנוחת יסוד מתפתחת לתרגיל, ע"י הוספה של תנוחה או שתיים המייצרות, יחד עם תנוחת היסוד, רצף תנועתי קצר וקל לזכירה.

ביחד אנו מקבלים את שיעור היוגה שלנו בתמצות, "בקליפת אגוז", עם תרגול שמשכו כ-20 דקות

מוזמנים להוריד אליכם קובץ להדפסה שילווה אתכם במהלך האימון: