Search
  • ליאת ירון

כשהשפעת תוקפת אותך: מדריך לחולה. מיומנה של מורה ליוגה מוכת שפעת...


זה היה חזק ומפתיע - משהו ממשפחת השפעת, עם שבוע חום גבוה, אחריו בילוי עם עוד שבוע חום נמוך וגרון שחוט, התחפרות במיטה... מה עושים???

רשימה שריכזתי לעצמי ובה דברים קטנים אך חשובים ומנחמים שעזרו לי לעבור יום ביומו בזמן שהגוף הנבון שם את השכל בצד, לקח פיקוד, ואירגן מלחמה מתוחכמת בנגיפים הפולשים. ... בתקווה שיעזור במשהו למי מכם שנופל למקום הזה.

בשלב הקשה:

  1. להתמסר למנוחה. כמה שינה שרק מתאפשר.

  2. להזכיר לעצמנו שהכול זמני, שלא מתים מזה, שזה יעבור. שאנשים שרדו טיפוס וקדחת. נשמע אולי מצחיק, אבל תת הכרתית המוח כל הזמן מעביר מסרים הפוכים לזה מתחת לרדאר- אז מחשבות אקטיביות על כך שזה לא המצב הקבוע באמת עוזרים למתן את ההשפעה השלילית של זה על מערכת העצבים.

  3. מקלחות חמות + ג'לה נטי (שטיפה במי מלח). 2-3 פעמים ביום.

  4. מגבת רטובה לפנים. יש זמנים שנורופן בקושי עזר וזה כן!

  5. תרופות: תרופות הורדת חום. ויטמין C.

  6. שתיה: להכין קנקן מים וממנו למזוג כל פעם לכוס. לא שמים לב כמה קשה להקפיד על שתיה מספקת. תרמוס תה (חליטה: מקל קנמון, ג'ינג'ר, הל, קליפות מנדרינות).

  7. נשימות ארוכות. אפילו אם בפה קצת פתוח, אפילו אם רק 2 נשימות. אפילו זה מווסת קצת את התודעה ומשקיט. עוזר לחזור לישון.

  8. יוגה פסיבית, על בולסטר: תנוחת עובר כשהבולסטר מתחת לגוף. תנוחת לטאה (עם הבטן על בולסטר, ברך אחת כפופה). שכיבה עם הגב על הבולסטר ולאפשר לבית החזה להפתח. כל אלה עוזרים גם לשיעול וגם להרגיע את הגוף כשהכול מרגיש בפנים מעוך. מאד מנחם במצבים בהם קשה לשכב וקשה לישון וקשה לנשום (לפי הצורך ניתן להגביה ראש עם ידיים מתחת/כרית/קובייה). גם במיטה להפסקת שיעול אפשר לשים כרית גדולה מתחת לבטן ומשהו מוגבה לראש. לשכב כך על הבטן עד שנרגע קצת. עוד תנוחות שעזרו: ויפריטי קרני (רגליים על הקיר). אוטנסנה (כפיפה לפנים מעמידה) - משחרר מאד את הגודש ומשקיט את מערכת העצבים. ארדה אוטנסנה - מאוטנסנה להתארך עם הגב לפנים ולפתוח את בית החזה. כלב מביט מטה בראש נתמך על בולסטר. "כלבלב" (כלב על ברכיים). ספינקס.

  9. כשממש קשה: להיצמד לאיך מעבירים את הרבע שעה הקרובה.

  10. טבעי שיורד התיאבון, אבל אם זה נמשך לכדי צום שמתמשך, לשים לב שגם ביס פה ושם נותן אנרגיה. דייסת שיבולת שועל. קרקר בלי שומן. בטטה אפויה. מרק ירקות/צח. קלמנטינה. אורז. דבש בתה.

  11. מוזיקת רקע מרגיעה (השתמשתי בקלאסית ובאוסף שנקרא "הילינג")

  12. רגעים קטנים בשמש

  13. מבער שמנים (שמן הדרים/ שמן אקליפטוס). לגוף ולנפש.

  14. מסיחי דעת: הרצאות מוקלטות (פודקאסטים ויוטיוב) בנושאי רוח עזרו לי- לפעמים רק בזמן הקשבה להם הצלחתי להירדם.

כשהשיא מתחיל לעבור, או כשמתחיל להתאפשר מבחינת כוחות:

  1. קפלבהטי. שני נחיריים. ואז כל פעם רק נחיר אחד.

  2. אוג'אי עם כוונה לחימום הגרון.

  3. סטובנדה.

  4. חימום צוואר (ראש מצד לצד למשל) ואז ג'הלדרבנדה.

  5. אם מתאפשר: ברהמרי.

  6. עמידת כתפיים, ואם מתאים- דג.

  7. תרופות: כדורי מציצה לגרון.

ובשורה תחתונה: אפשר לנצל את המצב כדי להסתכל על החיים קצת מהצד, זורמים להם כנהר בלי שאנחנו מעורבים בהם, לשם שינוי - וראה זה פלא: הם (החיים השגרתיים) מסתדרים איכשהו בלעדינו, ואנחנו- מסתדרים בלי כל רשימות ה- to do שלנו. חוויה מכוננת, באמת.

רק בריאות ואהבה, ממני לכל הסובלים, ליאת.

#יוגהלחורף #שפעת #יוגהבזמןמחלה

147 views

בניוזלטר תקבלו: הזמנות לפעילויות פתוחות לקהל הרחב, הצעות לתרגול, מידע מעניין בנושאי יוגה ועוד. מובטח לך שנשתמש בפרטיך למטרה זו בלבד. 

​© 2014  | 054-4993349 

office@lyoga.co.il  |  ליאת ירון

ליאת ירון

יוגה | תרפיה | הכוונה

  • Facebook App Icon

 תרפיה ויוגה | סטודיו ליוגה בנס ציונה