Search
  • ליאת ירון

כשהשפעת תוקפת אותך: מדריך לחולה. מיומנה של מורה ליוגה מוכת שפעת...


זה היה חזק ומפתיע - משהו ממשפחת השפעת, עם שבוע חום גבוה, אחריו בילוי עם עוד שבוע חום נמוך וגרון שחוט, התחפרות במיטה... מה עושים???

רשימה שריכזתי לעצמי ובה דברים קטנים אך חשובים ומנחמים שעזרו לי לעבור יום ביומו בזמן שהגוף הנבון שם את השכל בצד, לקח פיקוד, ואירגן מלחמה מתוחכמת בנגיפים הפולשים. ... בתקווה שיעזור במשהו למי מכם שנופל למקום הזה.

בשלב הקשה:

  1. להתמסר למנוחה. כמה שינה שרק מתאפשר.

  2. להזכיר לעצמנו שהכול זמני, שלא מתים מזה, שזה יעבור. שאנשים שרדו טיפוס וקדחת. נשמע אולי מצחיק, אבל תת הכרתית המוח כל הזמן מעביר מסרים הפוכים לזה מתחת לרדאר- אז מחשבות אקטיביות על כך שזה לא המצב הקבוע באמת עוזרים למתן את ההשפעה השלילית של זה על מערכת העצבים.

  3. מקלחות חמות + ג'לה נטי (שטיפה במי מלח). 2-3 פעמים ביום.

  4. מגבת רטובה לפנים. יש זמנים שנורופן בקושי עזר וזה כן!

  5. תרופות: תרופות הורדת חום. ויטמין C.

  6. שתיה: להכין קנקן מים וממנו למזוג כל פעם לכוס. לא שמים לב כמה קשה להקפיד על שתיה מספקת. תרמוס תה (חליטה: מקל קנמון, ג'ינג'ר, הל, קליפות מנדרינות).

  7. נשימות ארוכות. אפילו אם בפה קצת פת