top of page
חיפוש
  • ליאת ירון

בוקר בא לעבודה!...או שאפשר אחרת?


10 דקות של תרגול יומיומי שקולות, כך אומרים כתבי היוגה, לשעתיים תרגול חד פעמי. הרבה נחת אפשר להפיק מלהתחיל את היום בתרגול, גם אם הוא קצר. באחד הספרים היותר אהובים עלי בתחום היוגה נאמר "חשוב לעשות משהו בבוקר, כי הבוקר יוצר את היום. לא טוב לצאת לעולם מבלי שבילינו קצת עם עצמנו, לפני שהתחלנו להקשיב לעולם ולדבר איתו".

תרגול ביתי יכול להיות גם פתרון כשמפסידים שיעור. הוא יכול גם לשמש בן לוויה טוב בנסיעות עבודה לחו"ל: כמה דקות בבוקר, אי שם בין המיטה במלון לארון, יאפשרו פתיחה של הגוף, תחושה של לחזור לעצמנו. של לחזור הביתה. זה עוזר להתאפס ומועיל במצבי jet lag.

לטובת מי שלא קיבל פעם קודמת, ולטובת החדשים שנרשמו לבלוגיוגה, אני מצרפת שוב את רצף ברכת השמש - תרגול מונחה שהכנתי עבורכם ושיכול לשמש כעזר, או כנקודת מוצא, לתרגול ביתי.

אך לפעמים... מה שהכי צריך בתרגול הביתי זה דוקא הרפיה טובה. זה יכול להיות תחליף לשעת שינה (כן!) או כתרגול טרום-שינה, שהופך את שנת הלילה לטובה ועמוקה יותר.

הרפיה, או בשמה בשפת היוגה "שוואסנה", היא סיומו ההכרחי של כל שיעור יוגה. זה הזמן שבו הגוף מעבד את המידע שהצטבר בו במהלך השיעור. הזמן בו מערכת השרירים החיצוניים, אותם אנו חשים בקלות יחסית, כמו גם אלו הפנימיים והנסתרים יותר מאיתנו, לומדים לחזור למצבם הרפוי. הרפיה יכולה,כאמור, גם להועיל בערב, בסוף יום עבודה, או ממש סמוך לפני השינה, כדי להשקיט את המולת היום וכן לעזור במצבים של קשיי הרדמות או נטייה לנדודי שינה.

במצבים של כאב, בייחוד בכאבים כרוניים, מועילה ההרפיה באופן מיוחד. אחת מתלמידותיי בטיפולי היוגה תרפיה הפרטיים, הביעה רצון להיעזר בהרפיה מוקלטת שלי, כדי שתוכל להיעזר בה באופן יומיומי. הדבר גרם לי לחשוב שעוד אנשים היו יכולים להיתרם מתרגול כזה, לו היה זמין להם במצבים שונים לאורך השבוע. תודה על הבקשה - בזכותה ערכתי הקלטה ואני חולקת את התרגול עמכם. קישור להרפייה של 8 דקות- להלן. קחו עימכם לכל מצב של מתח, שרירי, פנימי, או סתם כשצריך לבוא לגוף בטוב. אפשר לתרגל לבד, או עם הילדים, דרך נהדרת להכינם לשינה....

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יוגה מסקרנת אותך?

מנויי הבלוגיוגה מקבלים ניוזלטר חודשי עם:

* טיפים * המלצות * מפגשי העשרה * סרטונים

וכל מיני רעיונות מעניינים מעולם היוגה.

מוזמנים להירשם לבלוגיוגה כאן: 

bottom of page