Search
  • ליאת ירון

על יחפנות ויוגה


האם ידעתם ששיעור יוגה עוזר לכם גם מבלי שעשיתם ולו תרגיל אחד? (יש!!! בשורה לעייפים/ עצלים/ בלתי גמישים... כדאי להמשיך לקרוא).

יש לכך כמה סיבות: האחת בישיבה, אחת בשכיבה ואחת בעמידה.

על התועלות של פשוט לשבת (כפי שיושבים בשיעור, לא בקריסה על כורסה!), ועל התועלת של לפרוס עצמנו בשכיבה (כנ"ל...) אפרט בהזדמנות אחרת. הפעם כמה מילים על התועלת של מצב העמידה.

בשיעור יוגה אנחנו מתנהלים שעה ללא נעליים.

כן! זה בלבד כבר שווה את היציאה מהבית לשיעור.

בין אם תבצעו תרגילים מלאי מרץ, ובין אם פשוט תעמדו בעמידה ישרה – שהייה יחפה מועילה לבריאות הגוף ולרווחה הנפשית במידה שקשה להעריך ממבט ראשון. ו-כן, אפשר לתרגל את זה גם בבית. גם זה סוג של "מיני יוגה". שעה ללא נעליים וללא גרביים. רק אתם, הרצפה וכף הרגל החשופה.

אז- למה זה כל כך חשוב?

כמה עובדות על סוד כוחה של יחפנות:

1. אל תנעלו אותנו בתא צר! רוב זמן הערות שלנו, בייחוד כשאנחנו מניחים משקל על הרגליים, עומדים, הולכים, עובדים – רגלינו נתונות בתוך נעלים. הנעל סוגרת בתוכה מערכת מכנית עדינה ומתוחכמת שכוללת: 26 עצמות, 33 מפרקים, 19 גידים ושרירים, ועוד המון רצועות... הכל בכף רגל אחת! מפתיע? לא כל כך, אם חושבים על העובדה שהדבר הדי קטן הזה אמור לסחוב את כל משקל גופנו, לאפשר לנו לנתר, ללכת, לרוץ, לעמוד שעות רבות, להיות הבסיס שלנו כיצור עומד על שתיים. הנעל באה וסוגרת ומרפדת את כל זה. נעל, כשמה כן היא: נועלת. מגבילה תנועה ומייצרת דפוסי פעולה המוכתבים ע"י צורתה.

2. להיות חזקים וחכמים: כפות רגליים שאינן נעולות, בזמן שהן נושאות את משקל גופנו, מפעילות הרבה יותר שרירים בהרבה יותר כיווני פעולה, מאשר הכפות הנעולות. עצם העמידה ב"תנוחת ההר" למשל, במצב שהכפות מ